dodano: 2015-12-16 11:48:15 edycja: 2017-01-29 14:04:20 autor: 1 odsłon: 5110

Projekty gimnazjalne

rok szkolny 2016 / 2017

Prezentacja Projektów - styczeń 2017

 

16 stycznia 2017 roku odbyły się projekty edukacyjne gimnazjalistów klas drugich. Uczniowie przygotowali w zespołach rozwiązanie konkretnego problemu z zastosowaniem różnych metod.

 

Zostały poruszone takie problemy jak:

 

 

Każda grupa przedstawiła swoją pracę publiczną prezentacją, w obecności zaproszonych nauczycieli, kolegów i koleżanek. Prezentacje były ciekawe i wysoko ocenione.

 


 

 



Prezentacja Projektów

 

19 lutego 2016 roku odbyły się projekty edukacyjne gimnazjalistów klas drugich. Uczniowie przygotowali w zespołach rozwiązanie konkretnego problemu z zastosowaniem różnych metod.

Zostały poruszone takie problemy jak:

 

Każda grupa przedstawiła swoją pracę publiczną prezentacją, w obecności zaproszonych nauczycieli, kolegów i koleżanek. Prezentacje były bardzo ciekawe i wysoko ocenione.

 



Tematy projektowe 2015/2016

 

lp         Temat Członkowie grup           
1 Uzależnienia od Internetu
  • Joanna Łaszczewska
  • Paulina Wójcik
  • Jakub Król
  • Mateusz Laszkiewicz
2 Fakty i mity o iluminatach
  • Julia Kędzierska
  • Kleopatra Majewska
  • Maja Woźniak
3

„Pokój nieGościnny” – makieta i gra dydaktyczna

na motywie „Dziadów cz. II „

  • Wioletta Łaszkiewicz
  • Oliwia Młodziejewska
  • Aleksandra zawieracz
4

 „Symbole II wojny światowej –

historia i pamięć po 70 latach”   

  • Michał Piątkowski
  • Bartosz Ryziński
  • Kacper Stefański
  • Dominik Synówka
5

Czy anoreksja i bulimia

są chorobami współczesnych nastolatków

  • Ilona Borkowska
  • Kaja Flegel
  • Weronika Tulew

 



 

WARUNKI REALIZACJI PROJEKTU GIMNAZJALNEGO

Gimnazjum w Zespole Szkół Publicznych w Reptowie

 

 

  1. Uczniowie są zobowiązani do realizacji projektu gimnazjalnego.
  2. Projekt edukacyjny jest zespołowym, planowym działaniem uczniów, mającym na celu rozwiązanie konkretnego problemu, z zastosowaniem różnorodnych metod.
  3. Projekt edukacyjny jest realizowany przez zespół uczniów pod opieką nauczyciela i obejmuje następujące działania:
  1. wybranie tematu projektu edukacyjnego;
  2. określenie celów projektu edukacyjnego i zaplanowanie etapów jego realizacji;
  3. wykonanie zaplanowanych działań;
  4. publiczne przedstawienie rezultatów projektu edukacyjnego.
  1. Udział ucznia w projekcie ma wpływ na ocenę z zachowania, zgodnie z zapisami statutu szkoły. Wkład ucznia w realizację projektu może być też uwzględniony w ocenianiu przedmiotowym.
  2. Udział ucznia w projekcie i temat projektu zostanie odnotowany na świadectwie ukończenia gimnazjum.
  3. Tematyka projektu może dotyczyć wybranych treści nauczania (określonych
    w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla gimnazjów) lub wykraczać poza te treści.
  4. Czas trwania projektu jest uzależniony od jego problematyki, ale nie powinien być krótszy niż miesiąc i dłuższy niż pół roku. W szczególnych przypadkach opiekun projektu może przedłużyć jego realizację, ale projekt powinien zostać zrealizowany w jednym roku szkolnym.
  5. Zespoły uczniowskie liczą od 3 do 6 osób. W szczególnych przypadkach opiekun może zdecydować o większej liczbie członków zespołu.
  6. Opiekun projektu ma za zadanie:
  7. wspierać zespół uczniowski i udzielać konsultacji na wszystkich etapach realizacji projektu (ustalenie zasad współpracy, wybór tematu projektu, określenie celów, zaplanowanie pracy, podział zadań i ich wykonanie, publiczne przedstawienie rezultatów projektu),
  8. ocenić udział ucznia w projekcie, uwzględniając aktywność na wszystkich etapach realizacji projektu, samoocenę ucznia i ocenę zespołu.
  9. udzielać uczniowi informacji zwrotnej o jego pracy nad projektem.
  10. Uczniowie – członkowie zespołu projektowego – mają za zadanie:
  11. aktywnie uczestniczyć we wszystkich etapach realizacji projektu (ustalenie zasad współpracy, wybór tematu projektu, określenie celów, zaplanowanie pracy, podział zadań i ich wykonanie, publiczne przedstawienie rezultatów projektu),
  12. współpracować z innymi członkami zespołu i opiekunem projektu,
  13. dokonać samooceny i oceny innych członków zespołu.
  1. Wychowawca ma za zadanie:
  1. na początku roku szkolnego, w którym uczniowie będą realizować projekt edukacyjny, poinformować uczniów i ich rodziców (prawnych opiekunów)
    o warunkach realizacji projektu edukacyjnego,
  2. współpracować z opiekunem projektu realizowanego przez uczniów powierzonej klasy.
  1. Nauczyciele nie będący opiekunami udzielają wsparcia uczniom realizującym projekt, jeśli zwrócą się oni do nich o pomoc.
  2. Dyrektor szkoły stwarza warunki do realizacji projektu zgodnie z posiadanymi środkami.
  3. Uczniowie mogą korzystać z pomieszczeń szkoły do celów związanych z realizacją projektu wyłącznie pod opieką opiekuna projektu, wychowawcy lub innych nauczycieli.
  4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, uniemożliwiających udział ucznia w projekcie edukacyjnym, dyrektor gimnazjum może zwolnić ucznia z realizacji projektu. Wówczas na świadectwie ukończenia gimnazjum w miejscu przeznaczonym na wpisanie informacji o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego wpisuje się „zwolniony” lub „zwolniona”.
  5. Obowiązkowa dokumentacja projektu pozostaje w szkole i ma postać Karty Projektu, która zawiera: temat projektu, cele, harmonogram działań, czas realizacji, skład zespołu projektowego i nazwisko opiekuna. O pozostałych dokumentach niezbędnych do realizacji projektu decyduje opiekun.

 

 

 




  • Projekty gimnazjalne - podsumowanie i prezentacja

    18 lutego 2018r. 2653 44
  • 16 grudnia 2015r. 29 stycznia 2017r. 1 5110