loading...

Realizacja tematu tygodniowego „Dary Jesieni” stała się doskonałą okazją do wykonania zadania  „Zdrowie na talerzu”. Wychowawca  przeprowadził dwie  debaty uczniowskie dla  uczniów z klas I-III oraz uczniów  szkoły podstawowej i gimnazjalnej. 

Przez cały tydzień uczniowie uczyli się  i systematyzowali wiedzę na temat zasad prawidłowego odżywiania.

Debatę poprzedziły wiersze o zdrowym odżywianiu . Podczas debaty klas młodszych okazało się ,że dzieci doskonale wiedzą jak ważne jest spożywanie warzyw i owoców, picie odpowiedniej  ilości wody, regularność  spożywania posiłków  oraz ćwiczenia i zabawy ruchowe. Dzieci podczas debaty wymieniały ile posiłków dziennie powinny zjadać, jak ważne jest  śniadanie i co powinno się w nim znaleźć, by mieć dużo energii do nauki i zabawy. Wiedzą, czym powinni zastąpić soki i napoje gazowane oraz że, należy unikać  dań typu fast food oraz słodycze. Na zakończenie debaty najmłodsi uczniowie  wykazali się wiedzą  rozwiązując test „Na zdrowie” oraz  kreatywnością  ponieważ, sami musieli narysować( i opowiedzieć)  pożywny obiad korzystając z piramidy żywienia ( przez takie zadanie uczniowie nazwali test „kolorowym”).

Podczas realizacji tematu: „Zdrowie na talerzu”, uczniowie wykonywali również prace plastyczne. Rysowali warzywa i owoce oraz  kolorowali obrazki ze zdrową żywnością. Jednak najciekawszym było zadanie, w którym uczniowie mieli za zadanie skomponować  zdrowy posiłek z dostępnych w świetlicy materiałów: plasteliny, folii, gąbki, bibuły itp. Najciekawsze prace ozdobiły plakat „ Debata uczniowska… ‘’.Na świetlicowej gazetce zawisły wybrane wiersze o zdrowiu, przykładowa piramida oraz zegar  posiłków.

Kolejnym zadaniem  dla dzieci było stworzenie własnych piramid żywienia. Uczniowie otrzymali kartki ze schematem piramidy oraz kartoniki z produktami żywnościowymi. Dla niektórych wybranie odpowiednich produktów do swojej piramidy  okazało się sporym problemem (wiedza o zdrowym żywieniu jest duża ale nawyki , nie zawsze zdrowe ).

Debatę dla starszych uczniów naszej szkoły poprzedził pokaz  Power Point  z której uczniowie dowiedzieli się co powinna zawierać dieta  umożliwiająca prawidłowy rozwój dzieci i młodzieży. Uczestnicy zajęć poznali zalety zdrowego odżywiania oraz skutki braku odpowiednich składników odżywczych. Przedstawiony został również termin żywności nisko i wysoko przetworzonej. Poruszone zostały również kwestie odżywiania jako czynnika wpływającego na kondycję fizyczną i umysłową.

 Uczniowie podczas debaty  starali się odpowiedzieć na pytanie „ Dlaczego należy unikać niezdrowej żywności?”. Debatujący podzielili się na przeciwników(mniejsza grupa) i zwolenników zdrowego odżywiania. Grupy przedstawiały    swoje  argumenty . Uczniowie  podkreślali walory smakowe, estetyczne i odżywcze zdrowej żywności, mówili o jej wpływie  na efektywność nauki, koncentrację uwagi oraz wydolność fizyczną. Przeciwnicy głównie koncentrowali się na walorach  smakowych. Jako przerywnik wychowawca zaprezentował uczniom porównanie wartości kalorycznej zdrowej i nie zdrowej żywności, po której większość przeciwników  przeszła na stronę zwolenników. Oczywiście debatę wygrali zwolennicy „Zdrowia na talerzu”

Dzięki zaproponowanym zajęciom uczniowie usystematyzowali swoja wiedzę, znają   piramidę zdrowego odżywiania i będą potrafili skomponować zdrowy posiłek.

Większość uczestników debaty potrafiła prawidłowo rozwiązać test o zdrowym odżywianiu.


16 grudnia 2016r. 01 lipca 2017r. 32 2726 Drukuj

Bądź na bieżąco

Telefon:

Adres:

Szkoła Podstawowa w Reptowie
Reptowo 96 A
73 - 108 Kobylanka
w. zachodniopomorskie

2015 - 2024 © Wszelkie Prawa Zastrzeżone

projektowanie, design, stron www, design,branding, projektowanie logo, aplikacje mobilne

do góry