Jesteśmy częścią przyrody, działamy razem dla naszej planety!
W bieżącym roku szkolnym nasza szkoła uczestniczy w ogólnopolskim projekcie „Eko – Szkoła 2021”. Jesteśmy wśród 336 placówek edukacyjnych z całej Polski, które chcą promować działania na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego. Jego warunki wpływają na nasze życie i zdrowie.
Ziemia jest tylko jedna! Każdy nasz drobny gest, mała akcja, wspólne działanie mogą ją uratować, jeśli wykonają je setki, tysiące, miliony ludzi.
Razem mamy ogromną moc!
Zapraszam wszystkich uczniów, nauczycieli i rodziców do współpracy. Anna Górniak - koordynator Projektu w Szkole Podstawowej w Reptowie.
Autorka projektu: Pani Joanna Gadomska,
nauczycielka biologii, inicjatorka licznych działań i akcji proekologicznych.
„EKO – SZKOŁA” to ogólnopolski projekt edukacyjny skierowany do szkół, przedszkoli i placówek edukacyjnych. Powstał, w celu stworzenia sieci placówek, które poprzez współpracę, będę dzielić się pomysłami, jak kształtować ekologiczną świadomość młodego pokolenia.
Główne cele projektu „EKO-SZKOŁA” to:
- Nadanie problemowi degradacji środowiska właściwej rangi w odbiorze społecznym oraz wywołanie dyskusji na temat jej skutków dla przyszłych pokoleń;
- Uświadomienie każdej osobie, że jej mądre decyzje i działania w życiu codziennym, mają wpływ na stan środowiska przyrodniczego;
- Poszerzanie wiedzy uczniów/przedszkolaków o tematy z zakresu ekologii i ochrony środowiska, ze szczególnym uwzględnieniem konsekwencji degradacji środowiska dla życia i zdrowia organizmów, które w nim występują;
- Pobudzanie uczniów do aktywnego działania na rzecz środowiska, dzięki udziałowi w akcjach, imprezach i innych działaniach proekologicznych, co daje im poczucie posiadania osobistego wpływu na zmiany w stanie środowiska;
- Kształtowanie u uczniów postawy ekologicznego Polaka, Europejczyka i obywatela świata, aby poprzez zmiany własnych nawyków, przeciwdziałać degradacji środowiska w środowisku lokalnym, kraju, a także i na świecie;
- Poznawanie środowiska lokalnego, w tym miejsc objętych ochroną (np. parki narodowe, parki krajobrazowe, rezerwaty przyrody) oraz lokalizację pomników przyrody w najbliższej okolicy, co pozwala uczniowi zachwycić się pięknem otaczającej przyrody, a także wyzwolić refleksję o konieczności jej ochrony;
- Nawiązanie współpracy z uczniami i nauczycielami z całej Polski, w celu promowaniu postaw proekologicznych;
- Zaprezentowanie efektów ogłoszonych ogólnopolskich konkursów ekologicznych oraz wręczenie dyplomów i nagród laureatom konkursów;
- Przedstawienie wyników ogólnopolskiej ekologicznej ankiety skierowanej dla uczniów szkół partnerskich, na temat posiadanej wiedzy z zakresu ekologii i ochrony środowiska;
- Zaprezentowanie ekologicznych filmów, przygotowanych przez uczniów i nauczycieli szkół partnerskich;
- Stworzenie e-booka ze scenariuszami zajęć ekologicznych, przygotowanymi przez nauczycieli realizujących projekt;
- Poszerzenie zagadnień z podstawy programowej z przyrody, biologii, geografii i chemii.