Zajęcia korekcyjno –kompensacyjne to inaczej terapia pedagogiczna. Korekcja oznacza poprawę i usprawnianie, a kompensacja to wyrównywanie braków w umiejętnościach edukacyjnych dziecka tzn. ćwiczymy naprzemiennie funkcje zaburzone i te w normie, aby dziecko miało satysfakcję, że mu wychodzi.
Zajęcia skierowane są dla uczniów oddziału przedszkolnego, klas 1-8 szkoły podstawowej i klas gimnazjum. Programy pracy terapeutycznej są opracowywane zgodnie z zaleceniami zawartymi w opiniach poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz na podstawie diagnoz wstępnych i końcowych poziomu umiejętności uczniów, dokonywanych przez szkolnego terapeutę.
Dzięki ćwiczeniom, grom i zabawom edukacyjnym odpowiednio dobranym do możliwości oraz potrzeb dzieci i młodzieży wzrasta motywacja do nauki, tempo oraz poprawność czytania i pisania, rozumienie samodzielnie czytanych poleceń i tekstów, koncentracja uwagi, świadomość ortograficzna . Następuje ułatwianie opanowania materiału przewidzianego na danym etapie edukacyjnym, poprzez korygowanie zaburzonych sfer.
REGULAMIN UCZESTNICTWA
W ZAJĘCIACH KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNYCH
W SZKOLE PODSTAWOWEJ W REPTOWIE
1. W specjalistycznych zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, prowadzonych przez nauczyciela terapii pedagogicznej mają prawo uczestniczyć uczniowie Szkoły Podstawowej w Reptowie.
2. Udział w zajęciach jest dobrowolny, bezpłatny i może nastąpić tylko za zgodą pisemną rodziców lub opiekunów prawnych ucznia.
3. Uczestnictwo w zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych może nastąpić na wniosek ucznia, rodziców ucznia, nauczyciela, wychowawcy, psychologa lub pedagoga szkolnego, poradni
psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej.
4. W pierwszej kolejności na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne kierowani są uczniowie na podstawie opinii Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej.
5. Liczba uczestników na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych może wynosić od 1 do 5 osób.
6. Nauczyciel prowadzący zajęcia specjalistyczne informuje ucznia i rodzica o prawach i obowiązkach uczestnika zajęć.
7. Nauczyciel prowadzący zajęcia specjalistyczne podpisuje z uczniem i jego rodzicami lub opiekunami prawnymi kontrakt regulujący zasady współpracy.
KONTRAKT -
- ZASADY WSPÓŁPRACY NAUCZYCIELA TERAPEUTY
Z UCZNIEM I JEGO RODZICAMI LUB PRAWNYMI OPIEKUNAMI
- Uczeń zobowiązuje się do systematycznego udziału w zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, które będą odbywały się w szkole w ilości 1 godziny tygodniowo.
- Uczeń zobowiązuje się do systematycznej pracy podczas zajęć oraz przynoszenia niezbędnych przyborów.
- Uczeń zobowiązuje się do systematycznych ćwiczeń w domu nad doskonaleniem techniki czytania, czytania ze zrozumieniem oraz pracy nad wyrobieniem nawyku autokontroli (praca ze słownikiem). .
- Wszystkie nieobecności ucznia na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych rodzic lub prawny opiekun usprawiedliwia pisemnie w terminie 1 tygodnia.
- Trzy nieusprawiedliwione nieobecności mogą być przyczyną skreślenia ucznia z listy uczestników zajęć, po uprzednim poinformowaniu o tym rodziców lub prawnych opiekunów ucznia.
- Rodzice lub prawni opiekunowie są gotowi do systematycznej współpracy z nauczycielem terapeutą.
Zapoznałem się z regulaminem i kontraktem i wyrażam zgodę na udział mojego dziecka
w zajęciach korekcyjno – kompensacyjnych w roku szkolnym 2018/2019 (proszę rodziców nieobecnych na zebraniu o podpisanie kontraktu u wychowawcy).
ZASADY WSPÓŁPRACY DLA UCZNIÓW NA ZAJĘCIACH
KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNYCH:
1.JESTEŚMY PUNKTUALNI I SOLIDNI.
2.PAMIĘTAMY O PRZYBORACH NA ZAJĘCIA.
3.JESEŚMY DLA SIEBIE ŻYCZLIWI.
4.ZGŁASZAMY SIĘ,GDY CHCEMY MÓWIĆ.
5.MÓWI 1 OSOBA.
6.SŁUCHAMY TERAPEUTY.
7.TERAPEUTA SŁUCHA KAŻDEGO DZIECKA,
KTÓRE SIĘ ZGŁOSI.
8.PRACUJEMY W SKUPIENIU.
9.POZOSTAWIAMY PO SOBIE PORZĄDEK.