mgr Anna Maćkiewicz
Przyjdź z każdą sprawą, o której chcesz porozmawiać!
- Pedagog szkolny organizuje w szkole pomoc psychologiczną i pedagogiczną dla dzieci i młodzieży. Celem tej pomocy jest wspomaganie rozwoju psychicznego, emocjonalnego oraz efektywności uczenia się i nauczania poprzez wspieranie działań wychowawców klas, współdziałanie z nauczycielami, rodzicami (opiekunami prawnymi), a także instytucjami pozaszkolnymi.
- Pedagog rozpoznaje potencjalne możliwości i indywidualne potrzeby uczniów oraz umożliwia ich zaspakajanie.
- Rozpoznaje przyczyny niepowodzeń szkolnych i trudności w nauce, ale również wspiera ucznia z wybitnymi uzdolnieniami. Zmierza do wyrównania szans edukacyjnych wszystkich uczniów.
- Udziela wsparcia rodzicom i nauczycielom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.
- Podejmuje działania mediacyjne i interwencyjne w sytuacjach kryzysowych.
- Organizuje opiekę i pomoc materialną uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.
- Zadaniem pedagoga jest monitorowanie przestrzegania postanowień Konwencji o Prawach Dziecka.
Rodzice mogą zwrócić się do pedagoga szkolnego gdy:
- niepokoi ich zachowanie dziecka,
- chcą porozmawiać o dziecku i swoich z nim relacjach,
- mają pytania dotyczące wyników w nauce dziecka i jego funkcjonowania w szkole,
- potrzebują wsparcia w procesie wychowania,
- mają wątpliwości i nie wiedzą do kogo się z nimi zwrócić,
- szukają pomocy.
Uczniowie mogą zwrócić się do pedagoga szkolnego gdy:
- czują, że nikt ich nie rozumie, są samotni,
- nie potrafią porozumieć się z nauczycielem,
- mają problemy rodzinne, znajdują się w trudnej sytuacji materialnej,
- mają problem i nie wiedzą jak go rozwiązać,
- chcą podzielić się swoją radością, sukcesem, porażką, smutkiem,
- chcieliby z kimś porozmawiać,
- chcieliby pomóc innym i nie wiedzą w jaki sposób,
- mają ciekawe pomysły, którymi chcą się podzielić
Drodzy Rodzice! Dzieci uczą się tego, czym żyją.
- Jeżeli dziecko żyje w ciągłym krytycyzmie, nauczy się potępiać.
- Jeżeli dziecko żyje otoczone wrogością, nauczy się walczyć.
- Jeżeli dziecko żyje z uszczypliwością, nauczy się wstydu.
- Jeżeli dziecko żyje otoczone poczuciem krzywdy, nauczy się czuć winne.
- Jeżeli dziecko żyje w atmosferze tolerancji, nauczy się cierpliwości.
- Jeżeli dziecko żyje w atmosferze podtrzymującej je na duchu, pozna swoją wartość i będzie silne.
- Jeżeli dziecko żyje w atmosferze pochwał, nauczy się doceniać innych.
- Jeżeli dziecko żyje w sprawiedliwości, nauczy się sprawiedliwości.
- Jeżeli dziecko żyje w poczuciu bezpieczeństwa, nauczy się wiary.
- Jeżeli dziecko żyje w atmosferze akceptacji, nauczy się akceptować siebie.
- Jeżeli dziecko żyje w akceptacji i miłości, odnajdzie i pokocha siebie i cały świat.