TERAPIA PEDAGOGICZNA
zalecane dla wszystkich uczniów, którzy mają trudności w zakresie czytania, pisania i uczenia się.
- Zajęcia przeznaczone są dla uczniów, którzy chcą szybciej i łatwiej zdobywać wiedzę, osiągać lepsze wyniki w nauce, pięknie czytać i poprawnie pisać.
- Dzięki ćwiczeniom, grom i zabawom odpowiednio dobranym do wieku, możliwości oraz potrzeb dzieci i młodzieży wzrasta motywacja do nauki, tempo oraz poprawność czytania i pisania, rozumienie samodzielnie czytanych poleceń i tekstów.
Podczas zajęć uczniowie:
- doskonalą umiejętności czytania cichego i głośnego w zakresie techniki, poprawności i rozumienia treści,
- wypracowują nawyki poprawnego pisania,
- doskonalą świadomość i czujność ortograficzną,
- rozwijają pozytywne nastawienie i motywację do opanowania umiejętności czytania,
- rozwijają sprawności fonologiczne i językowe,
- rozwijają sprawności intelektualne, myślenia i uwagi,
- kształtują poczucie odpowiedzialności i obowiązkowości,
- rozwijają poczucie własnej wartości,
- kształtują adekwatną samoocenę, uczą się rozpoznawania swoich mocnych stron oraz sposobów wykorzystania ich w życiu codziennym,
- wdrażają się do samodzielnej pracy,
- usprawniają funkcje odpowiedzialne za proces uczenia się,
- doskonalą umiejętność komunikowania się i pracy w grupie,
- doskonalą umiejętność radzenia sobie w sytuacjach trudnych wymagających odporności na stres.
W zajęciach mogą uczestniczyć uczniowie oddziału przedszkolnego, klas 1-6 szkoły podstawowej
Programy pracy terapeutycznej są opracowywane zgodnie z zaleceniami zawartymi w opiniach poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz na podstawie diagnoz wstępnych i końcowych poziomu umiejętności uczniów, dokonywanych przez szkolnego pedagoga-terapeutę.