rok szkolny 2016 / 2017
Prezentacja Projektów - styczeń 2017
16 stycznia 2017 roku odbyły się projekty edukacyjne gimnazjalistów klas drugich. Uczniowie przygotowali w zespołach rozwiązanie konkretnego problemu z zastosowaniem różnych metod.
Zostały poruszone takie problemy jak:
- Działania podejmowane w celu zmniejszenia rachunków za wodę
- Ciekawe miejsca w Stanach Zjednoczonych. Które z nich chciałbyś odwiedzić?
- „Nie ma deszczu bez chmury” – Jak powstają deszcz i śnieg, grad inne zjawiska pogodowe.
- Moja mała ojczyzna – moje miejsce zamieszkania, moja gmina. Jak funkcjonuje społeczność lokalna gminy Kobylanka?
- Historia koszykówki
Każda grupa przedstawiła swoją pracę publiczną prezentacją, w obecności zaproszonych nauczycieli, kolegów i koleżanek. Prezentacje były ciekawe i wysoko ocenione.
Prezentacja Projektów
19 lutego 2016 roku odbyły się projekty edukacyjne gimnazjalistów klas drugich. Uczniowie przygotowali w zespołach rozwiązanie konkretnego problemu z zastosowaniem różnych metod.
Zostały poruszone takie problemy jak:
- Uzależnienie od Internetu
- Faty i mity o Iluminatach
- „Pokój nieGościnny” – makieta i gra dydaktyczna na motywie „Dziadów cz. II”
- Symbole II wojny światowej – historia i pamięć po 70 latach
- Czy anoreksja i bulimia są chorobami współczesnych nastolatków
Każda grupa przedstawiła swoją pracę publiczną prezentacją, w obecności zaproszonych nauczycieli, kolegów i koleżanek. Prezentacje były bardzo ciekawe i wysoko ocenione.
lp | Temat | Członkowie grup |
1 | Uzależnienia od Internetu |
|
2 | Fakty i mity o iluminatach |
|
3 |
„Pokój nieGościnny” – makieta i gra dydaktyczna na motywie „Dziadów cz. II „ |
|
4 |
„Symbole II wojny światowej – historia i pamięć po 70 latach” |
|
5 |
Czy anoreksja i bulimia są chorobami współczesnych nastolatków |
|
WARUNKI REALIZACJI PROJEKTU GIMNAZJALNEGO
Gimnazjum w Zespole Szkół Publicznych w Reptowie
- Uczniowie są zobowiązani do realizacji projektu gimnazjalnego.
- Projekt edukacyjny jest zespołowym, planowym działaniem uczniów, mającym na celu rozwiązanie konkretnego problemu, z zastosowaniem różnorodnych metod.
- Projekt edukacyjny jest realizowany przez zespół uczniów pod opieką nauczyciela i obejmuje następujące działania:
- wybranie tematu projektu edukacyjnego;
- określenie celów projektu edukacyjnego i zaplanowanie etapów jego realizacji;
- wykonanie zaplanowanych działań;
- publiczne przedstawienie rezultatów projektu edukacyjnego.
- Udział ucznia w projekcie ma wpływ na ocenę z zachowania, zgodnie z zapisami statutu szkoły. Wkład ucznia w realizację projektu może być też uwzględniony w ocenianiu przedmiotowym.
- Udział ucznia w projekcie i temat projektu zostanie odnotowany na świadectwie ukończenia gimnazjum.
- Tematyka projektu może dotyczyć wybranych treści nauczania (określonych
w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla gimnazjów) lub wykraczać poza te treści. - Czas trwania projektu jest uzależniony od jego problematyki, ale nie powinien być krótszy niż miesiąc i dłuższy niż pół roku. W szczególnych przypadkach opiekun projektu może przedłużyć jego realizację, ale projekt powinien zostać zrealizowany w jednym roku szkolnym.
- Zespoły uczniowskie liczą od 3 do 6 osób. W szczególnych przypadkach opiekun może zdecydować o większej liczbie członków zespołu.
- Opiekun projektu ma za zadanie:
- wspierać zespół uczniowski i udzielać konsultacji na wszystkich etapach realizacji projektu (ustalenie zasad współpracy, wybór tematu projektu, określenie celów, zaplanowanie pracy, podział zadań i ich wykonanie, publiczne przedstawienie rezultatów projektu),
- ocenić udział ucznia w projekcie, uwzględniając aktywność na wszystkich etapach realizacji projektu, samoocenę ucznia i ocenę zespołu.
- udzielać uczniowi informacji zwrotnej o jego pracy nad projektem.
- Uczniowie – członkowie zespołu projektowego – mają za zadanie:
- aktywnie uczestniczyć we wszystkich etapach realizacji projektu (ustalenie zasad współpracy, wybór tematu projektu, określenie celów, zaplanowanie pracy, podział zadań i ich wykonanie, publiczne przedstawienie rezultatów projektu),
- współpracować z innymi członkami zespołu i opiekunem projektu,
- dokonać samooceny i oceny innych członków zespołu.
- Wychowawca ma za zadanie:
- na początku roku szkolnego, w którym uczniowie będą realizować projekt edukacyjny, poinformować uczniów i ich rodziców (prawnych opiekunów)
o warunkach realizacji projektu edukacyjnego, - współpracować z opiekunem projektu realizowanego przez uczniów powierzonej klasy.
- Nauczyciele nie będący opiekunami udzielają wsparcia uczniom realizującym projekt, jeśli zwrócą się oni do nich o pomoc.
- Dyrektor szkoły stwarza warunki do realizacji projektu zgodnie z posiadanymi środkami.
- Uczniowie mogą korzystać z pomieszczeń szkoły do celów związanych z realizacją projektu wyłącznie pod opieką opiekuna projektu, wychowawcy lub innych nauczycieli.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach, uniemożliwiających udział ucznia w projekcie edukacyjnym, dyrektor gimnazjum może zwolnić ucznia z realizacji projektu. Wówczas na świadectwie ukończenia gimnazjum w miejscu przeznaczonym na wpisanie informacji o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego wpisuje się „zwolniony” lub „zwolniona”.
- Obowiązkowa dokumentacja projektu pozostaje w szkole i ma postać Karty Projektu, która zawiera: temat projektu, cele, harmonogram działań, czas realizacji, skład zespołu projektowego i nazwisko opiekuna. O pozostałych dokumentach niezbędnych do realizacji projektu decyduje opiekun.
Projekty gimnazjalne - podsumowanie i prezentacja